- ب ب +

صدمین چاپ «حاج قاسمی که من می‌شناسم» منتشر شد

در آستانه‌ سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و به دنبال استقبال از نهمین دوره‌ پویش کتابخوانی «کتاب قهرمان»؛ کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» از انتشارات خط مقدم به چاپ صدم رسید.

به نقل از خبرگزاری فارس، در آستانه‌ سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و به دنبال استقبال از نهمین دوره‌ پویش کتابخوانی «کتاب قهرمان»، کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» از انتشارات خط مقدم به چاپ صدم رسید.

سال ۶۱ در حمیدیه‌ اهواز، شروع دوستی رقم خورد. قاسم سلیمانی، فرمانده تیپ ثارالله، سخنران بود و علی شیرازی، روحانی گردان شهید باهنر، شنونده. همانجا عشق حاج‌قاسم به دلش نشست. فروردین ۶۵ دوستی شکل همکاری به خود گرفت و حاج‌قاسم، مسئولیت تبلیغات لشکر را به علی‌شیرازی سپرد. پس از جنگ همراهی ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۳۹۰ به خواست سردار سلیمانی، علی‌شیرازی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس شد و هشت‌سال از پرفراز و نشیب‌ترین روزهای جبهه مقاومت را با حاج‌قاسم همراه ماند.

حجت‌الاسلام علی شیرازی در «حاج قاسمی که من می‌شناسم» خاطرات نزدیک به چهل سال رفاقت با شهید حاج‌قاسم سلیمانی را بازگو کرده است. این کتاب، ثمره‌ نوزده ساعت گفت‌وگوی سعید علامیان با علی شیرازی است. برخی دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌های وی هم ضمن نگارش و تدوین آمده است.

برشی از کتاب:

«یکی از مسئولان نیرو، به نمایندگی از سردار سلیمانی، در جلسه‌ای در وزارت امور خارجه یا شورای عالی امنیت ملی شرکت کرده بود و گویا در آن جلسه، یکی از آقایان، به رهبری توهین کرده و خبر به حاج‌قاسم رسیده بود. یادم هست توی جلسه‌ای که در شورا داشتیم، جلوی همه‌ ما به آن مسئول نیرو تندی کرد و با عصبانیت گفت «چرا با او برخورد نکردی؟ می‌بایست جلویش می‌ایستادی! من اگر جای تو بودم، لیوان روی میز را به صورت آن فردی که به رهبری اهانت کرد، پرت می‌کردم. خط قرمزش، آقا و امام بود.»

هم‌اکنون، پویش و مسابقه‌ بزرگ کتابخوانی «حاج قاسمی که من می‌شناسم» با ۴۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی در جریان است.

کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم»، خاطرات علی شیرازی از سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به قلم سعید علامیان در ۱۶۸ صفحه و با قیمت ۵۴ هزار تومان به همت نشر خط مقدم روانه بازار نشر شده است. علاقه مندان می‌توانند با ارسال عدد ۱۰ به شماره ۵۰۰۰۲۴۶۰ کتاب «حاج قاسمی را که من می‌شناسم» را تهیه کنند

پایان پیام/